Leverans

Stimus lagrar de flesta av de produkter som visas på hemsidan. Föremål på lager skickas vanligen inom 3 arbetsdagar som anges på webbplatsen. Om leveranstiden avviker från detta, informerar Stimus dig som kund, förutsatt att du har angett en korrekt e-postadress. Du har rätt att avbryta köp utan extra kostnad.

Leverans till utlandet

Vi skickar till andra länder än Sverige. Europeiska företag med ett giltigt momsnummer behöver inte betala svensk moms. Skicka oss din förfrågan till info@stimuselverktyg.se. och vi kommer svara så snabbt som möjligt. Vi kräver utan undantag kreditkortsbetalning vid frakt till andra länder än Sverige. Frakt för utland är beroende av destination och vikt.

Frakt

Stimus använder huvudsakligen Bring som fraktföretag för leveranser. Fraktalternativ som erbjuds inkluderar företagspaket, hemleverans och palltransporter. För beställningar över 799 kr exkl. moms, betalar Stimus för frakt inom Sverige, oavsett antal paket och förpackningsstorlek. Fraktkostnad på beställning under 799 SEK exkl. moms beror på varans beskaffenhet och presenteras vid utcheckning.

Företags-Paket: Levereras direkt till en bemannad affärsadress dagtid. Om kunden inte är tillgänglig vid leveransen överförs paketet till en leveransplats där kunden själv kan hämta paketet.

Pickup-paket: Leverans sker till din närmaste leveransplats. Avi skickas hem till dig eller ett sms på det angivna mobilnumret. Hämta själv paketet när du har tid.

Om en beställd vara är restnoterad informerar vi dig om den beräknade leveranstiden för att godkänna en senare leverans eller avbryta ordern. Om leveranstiden skiljer sig avsevärt mellan olika artiklar, förbehåller vi oss rätten att dela upp din leverans.

 

Transportskador

Vi tar ansvar för varor som är skadade eller förlorade när varor levereras till dig. Om produkten går förlorad eller om du märker att sändningen är skadad i transit, var god och rapportera det här till Bring och till vår kundtjänst 08-35 91 90. Stimus kan inte ansvara för paket som är skadade eller förlorade vid returförsändelse.

Osålda paket

För paket som inte är inlösta på utbetalningsstället inom den angivna förvaringstiden, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för vår fraktkostnad, ta returfrakt till Stimus och en administrationsavgift. Detta gäller även om Stimus har skickat produkten till kunden "gratis".